Selecteer een pagina

Recentelijk is Kuijpers Maintenance (onderdeel van Kuijpers Installaties) bedrijfsbreed overgestapt van de huidige mobiele serviceapplicatie naar 4PS Mobile, de integrale mobiele applicatie van 4PS.

Kees Nan, projectleider implementatie 4PS Mobile bij Kuijpers Maintenance, blikt terug: ´Kuijpers Maintenance heeft in de afgelopen drie jaar met een externe mobiele veldapplicatie gewerkt gekoppeld aan 4PS Construct. We hebben moeten constateren dat het weerbarstig is om beide applicaties naadloos op elkaar af te stemmen. Daarnaast was de infrastructuur van onze voormalige mobiele leverancier te complex. De monteurs in het veld waren eveneens niet content met de snelheid qua communicatie en ontvangen van de serviceorders op hun PDA.

In de afgelopen jaren heeft 4PS ook een eigen mobiele applicatie ontwikkeld: 4PS Mobile als logisch verlengstuk van 4PS Construct als ERP-applicatie. We hebben even de kat uit de boom gekeken wat de resultaten waren bij andere 4PS Construct gebruikers. Die waren bemoedigend. Redenen om dus een testtraject te starten met 4PS Mobile om objectief te vergelijken waar de pluspunten liggen van 4PS Mobile versus onze huidige mobiele applicatie. We waren er al snel achter dat 4PS Mobile heel interessant zou zijn voor Kuijpers Maintenance. Het testtraject gaf geen blokkerende punten, alleen maar voordelen. We hebben uiteindelijk de overeenkomst rond de bouwvak gesloten.

De implementatie is sinds kort afgerond en dit binnen 6 weken. Een mooie teamprestatie van Kuijpers Maintenance en 4PS. De voordelen zijn talrijk: eenvoudige en stabiele infrastructuur, snelheid van de mobiele applicatie, de gebruikers-/apparaat-beheertool, de voormanmodule binnen 4PS Mobile, volledige integratie tussen 4PS Mobile, 4PS Construct en de grafische serviceplanning etc. Onze monteurs zijn enthousiast. We blijven de komende weken kort op de bal spelen. We zijn reuze content met het verloop van de implementatie en livegang.’