Selecteer een pagina

Het principe achter de Hockeystick Groei is dat gebruikers, bezoekers en omzet toenemen met een normale groei dan plotseling met een enorme snelheid, het buigpunt. Is dit buigpunt bereikt, dan neemt de groei exponentieel af in de vorm van een hockeystick. Hoewel deze stijl van groei aspirationeel is, zijn er bepaalde inzichten die je kunt verzamelen uit de bedrijfsgegevens om van haak naar steel te gaan.

Het vergt een serieuze analyse van de gegevens achter de verkoop- en marketingoperatie op individueel en teamniveau om de juiste beslissingen voor de groei van een bedrijf te nemen. Hiervoor zijn verschillende soorten intelligentie, belangrijk om de groei aan te wakkeren, welke direct te vinden zijn in CRM. De verkooptrechter geeft aan hoeveel van de bedrijfscontacten verplaatst worden tijdens elk stadium van het verkoopproces. Met deze CRM kunt u nagaan hoeveel trekkers van het bedrijf door welke fase gaan of kijken naar de prestaties van individuele herhalingen.

De verkooptrechteranalyse kan een goede voorspelling geven van onder andere de verkoopcijfers van het volgend kwartaal. Iedereen in het bedrijf kan profiteren van het hebben van een beter inzicht over waar het bedrijf op dat moment is en waar het heen gaat. Gebruik de rapporten om het team te leren over hun werk, dan kunnen de juiste contacten aan de juiste vertegenwoordiger worden toegewezen. Tegelijkertijd kunnen de teamleden getraind worden en hun vaardigheden verbeteren. De juiste gegevens en rapportages zijn de basis voor groei binnen het bedrijf om dit in de juiste richting aan te sturen.