Mobiel klantrelatiemanagement (CRM) oplossingsbedrijf Linko maakte pasgeleden een 2.6 miljoen dollarfinanciering en de overname van medestartend Berlijnsbedrijf Localstream bekend. Linko wordt geleid door investeerders en gaat de financiering gebruiken om een ontwikkelaarsteam op te zetten, de CRM producten te verbeteren en de mogelijkheid om CRM producten bij klanten te leveren verhogen.
Linko werd in januari 2013 opgericht en biedt sindsdien volledig geautomatiseerde CRM diensten die in staat zijn verkoopactiviteitdata te verkrijgen uit smartphones en tablets. CEO Mikko Alasaarela gaf in een interview aan dat klanten voor Linko CRM kiezen omdat dit gemakkelijk te gebruiken is en het wordt ontworpen voor de eindgebruikers, oftewel de verkoopmedewerkers in plaats van de managers. Vele andere CRM bedrijven maken hun CRM oplossingen namelijk op managementniveaus. Het lijkt er tot nu toe op dat Linko een goede indruk heeft achtergelaten bij haar CRM klanten, hoewel dit CRM bedrijf zich nog in de opstartfase bevindt. Er zijn nu bij Linko al 2000 bedrijven op de wachtlijst om zich te abonneren op de CRM software.
Linko vraagt voor een abonnement 40 euro per persoon. Dit plaatst de waarde van Linko tussen Salesforce en Microsoft Dynamics. Het CRM bedrijf dient ook rekening te houden met de Amerikaanse concurrent RelatelQ die vorig jaar is gestart en daarbij 29 miljoen dollar financiering kreeg.